• 31-10-2019
  • door Wim de Bruin

What’s new in Microsoft Dynamics 365 Business Central

What’s new in Microsoft Dynamics 365 Business Central

Het release schema van Microsoft voor Business Central, de nieuwe naam voor Microsoft Dynamics NAV, zit inmiddels op 2 major releases per jaar. 1 in het voorjaar en 1 in het najaar.
In oktober 2019 is de nieuwste versie van Business Central gelanceerd, de officiële naamgeving van dit product is Microsoft Dynamics 365 Business Central 2019 Wave 2.

Modern client only

De meest in het oog springende zaken in deze nieuwste versie liggen op het gebied van de clients en de techniek onder de motorkap:

  • Wave 2 is ‘Modern Client only’ wat betekent dat de oude vertrouwde Windows client niet meer ondersteund wordt en dat alles vanaf nu dus via de Web Client in de browser, de Windows 10 desktop app of de mobile apps op Android en iOS verloopt.
  • Minder in het oog springend voor gebruikers is de techniek onder de motorkap, de oude gedateerde ontwikkelomgeving is vervangen door een compleet nieuwe set van de meest modernste tools en technieken waarmee ontwikkelaars in staat zijn om efficiënter te ontwikkelen en optimaal gebruik te maken van integratiemogelijkheden met het omliggende platform en externe applicaties.

Ruim 100 functionele verbeteringen

Functioneel zijn er ruim 100 functionele verbeteringen en uitbreidingen in Business Central aangebracht. Veel van deze punten zijn gerelateerd aan het optimaliseren van het gebruik van de Web Client waardoor dit niet alleen een volwaardige opvolger is geworden van de oude clients maar dat het op verschillende punten ook verder gaat dan wat we in de oude clients gewend waren. Gebruiksgemak en efficiency voor de individuele gebruiker staan hierbij centraal en dit blijft een belangrijk thema voor de releases die in de komende jaren het licht zullen zien.

De lijst met verbeteringen en uitbreidingen bevat punten in vrijwel alle applicatiedomeinen. Het gaat daarbij niet om uitgebreide brokken nieuwe functionaliteit maar om handige functionaliteiten die we soms al lang hadden willen hebben en die we voor een deel als Xperit als sinds lange tijd in onze X/Trade add-on hadden opgenomen. Voorbeelden hiervan zijn de optie om artikelen inclusief alle gerelateerde gegevens te kopiëren, vervaldatum op offertes, default afleveradres per klant en de naam van klanten en leveranciers in de overzichten met posten. Volledig nieuw zijn de mogelijkheden om het boeken van in- en verkooptransacties in de achtergrond te laten plaats vinden zodat de gebruiker geen wachttijd ondervindt tijdens het boeken en meteen door kan gaan met een nieuwe activiteit.

What's new pagina voor Business Central

Wilt u in detail kennis nemen van alle nieuwe mogelijkheden neem dan een kijkje op de speciale What’s new pagina voor Business Central of nog beter: neem contact met ons op voor een persoonlijke afspraak waarbij we u graag alle mogelijkheden laten zien en u meteen op de hoogte brengen van de ontwikkelingen die we als Xperit doen voor onze eigen producten zoals X/Trade en X/Manufacturing.
 

  • Neem contact op met ons team